Počas uplynulého týždňa sme sa rozprávali s dvojicou mladých, milých a perspektívnych ľudí – Michalom a Saškou, ktorí vytvorili z krásnej myšlienky, ešte krajší “eko-projekt”. Práve oni stoja za otvorením prvého bezobalového obchodu v meste Poprad s originálnym názvom “NEOBALUY”. 

Pretože o spôsobe “bezobalového nakupovania” nie je u nás ešte stále dostatok informácií a zaujímali napokon i nás, požiadali sme Michala a Sašku, aby nám systém takéhoto nakupovania priblížili bližšie. Podľa slov dvojice, sú zákazníci práve tými, vďaka ktorým sa neustále posúvajú ďalej. “Máme veľa verných zákazníkov. Stále nám dávajú spätnú väzbu s čím boli spokojní a s čím nie. Z drogérie sa najviac predávajú pracie gély, aviváže, gél na riad, mydlo na ruky, šampóny, sprchové gély. Z potravín sú to najviac orechy, cestoviny, káva, cukor, či vločky,” prezrádzajú majitelia obchodíku.

zdroj: neobaluy.com

SYSTÉM NAKUPOVANIA 

Samotný princíp bezobalového nakupovania je, že zákazníkovi najskôr odvážia obal, naplnia požadovanou surovinou, znova odvážia, pričom váha obalu sa odráta. Ideálny stav je, keď si zákazník prinesie svoje nádoby, vrecká, fľašky, dózy, čokoľvek. Neuprednostňujú  žiaden konkrétny obal. “Ak je obalov viac, všetky mu naraz povážime a na spodok mu nalepíme lepku s váhou. Aby sme pri platení vedeli, koľko máme z celkovej váhy odrátať. Ak si zákazník obal nedonesie alebo ich nemá dosť, tak máme pri potravinách papierové vrecká a na drogériu fľaše,” dopĺňa Saška. V prípade, že potrebujete v obchode pomôcť, netreba sa hanbiť, ale oň pokojne požiadať priamo majiteľov. Najviac je podľa ich slov potrebná pomoc pri čapovaní tekutých produktov.

zdroj: neobaluy.com

ROZVOZ PRODUKTOV PRIAMO DO VÁŠHO DOMOVA

Keďže dnešná, moderná doba je viac ako hektická, nie každý zákazník má dostatok času a priestoru nakúpiť si potrebné produkty osobne. Michal a Saška chceli zákazníkom vyjsť aj v tomto prípade v ústrety, preto sa rozhodli ponúknuť rozvoz priamo domov. “Funguje to tak, že v jeden deň vyzbierame od zákazníkov nádoby aj so zoznamom, čo si želajú doniesť a na druhý deň im to dovezieme. Je možné nám poslať zoznam nákupu aj mailom a my použijeme naše nádoby. Zatiaľ tento systém nie je veľmi využívaný, no veríme, že časom to osloví viac ľudí,” hovorí dvojica. V prípade, že vás osloví akýkoľvek produkt z predajne a nie je možné využiť ani osobný dovoz, problém nevidia ani v zaslaní produktov opäť priamo k vám domov, napríklad aj poštou.

zdroj: neobaluy.com

PLÁNY DO BUDÚCNA

Dvojica by chcela pripraviť v predajni malú prednáškovú a workshopovú miestnosť, zameranú na akcie v tematike, ktorej sa venujú. Taktiež chcú pokračovať v prednáškach na školách, ale i vo firmách, ktoré chcú fungovať ekologickejšie a majú záujem na vzdelávaní svojich zamestnancov.

zdroj: Instagram/neobaluy

BEZOBALOVÝ OBCHOD JE SKUTOČNE PRE VŠETKÝCH

Michal so Saškou nás utvrdili aj v tom, že bezobalový obchod je naozaj pre všetkých. Radi každému vysvetlia, akým spôsobom to všetko funguje. “Nikto sa nemusí cítiť trápne, že nevie s čím má prísť do takéhoto obchodu. Na druhej strane, veľa ľudí si mylne myslí, že triedenie odpadu je maximum, čo môže pre ekológiu urobiť. V momente, kedy hodí plastovú fľašu do žltej nádoby prichádza dobrý pocit, že urobil som, čo som mohol a ďalej sa už nestarám. No bohužiaľ, nie je to tak. V súčasnej dobe, samotné triedenie nestačí. Najdôležitejšie je odpad NETVORIŤ. Aj na našich prednáškach hovoríme, že akákoľvek malá zmena je obrovský krok. A sme presvedčení o tom, že keď človek raz začne, (napr. začne nosiť svoje vrecká do potravín) tak neostane len pri tom,” vysvetľuje Saška.

zdroj: neobaluy.com

“NEOBALUY” – RADOSŤ A MOTIVÁCIA

Ako Sašku, tak i Michala teší, keď vidia v obchode stále nové tváre. Teší ich, ak im ľudia napíšu, že sú šťastní, že majú vo svojom meste takýto obchod. Radosť im robí aj to, keď dieťa, ktorému prednášali príde do obchodu s rodičmi a vysvetľuje mu, čo všetko v predajni majú a načo sa to používa. “Spraviť niečo viac pre naše okolie a planétu je pre nás každodenná motivácia,” dodávajú majitelia.

ODKAZ ZÁKAZNÍKOM

“Naším zákazníkom by sme sa chceli v prvom rade poďakovať za prejavenú dôveru, že sa k nám stále vracajú, vodia so sebou rodinu, kamarátov alebo nás jednoducho odporúčajú. Bez nich by sme totižto nemohli existovať. Taktiež im ďakujeme za trpezlivosť, pretože bezobalové nakupovanie je iné ako v bežnom supermarkete, kde si všetko rýchlo naukladáte do vozíka. Na druhej strane je však nakupovanie omnoho zaujímavejšie, pre deti interaktívne. Tie to úplne milujú!”

zdroj: neobaluy.com

Zdroj: neobaluy.com, i24.sk | Video: FB Neobaluy | Foto: neobaluy.com, Instagram neobaluy

Lajknite si i24.sk na Facebooku: